220: 310 Tidlös

Det senaste dygnet har varit otroligt tidlöst! Min kropp ville inte anpassa sig efter gällande klocka i natt utan bestämde sig för att det var dags att gå upp 02.45. Låg och vred, vände och snurrade i sängen under lång tid. Dock måste jag slumrat till för när klockan ringde 05.00 visste jag inte vad som var upp och ner. I den stunden kände jag enorm tacksamhet över den rikedom som finns på mitt flexkonto. Tog en lugn start på dagen och bortsåg lite från klockan.

När jag väl kom till stationen insåg jag att Skånetrafiken även den var inställd på tidlöshet! Ett kaos och myller mötte mig. Tåg var inställda och de som gick valde att avgå när de själva ville. Helt utan anpassning till tidtabellen. Sent om sidor kom jag till jobbet.

3 tankar på “220: 310 Tidlös

  1. Då låg vi nog och skruvade oss på var sitt håll i natt. 😉 Jag använde vakentiden till ett par kapitel i en bok. Och precis som du så tackade jag ödmjukt för flexkontot när det väl var dags att ta tag i den gryende dagen.

  2. Åh så jobbigt det är att ligga och vrida sig på natten och inte kunna sova och sedan märka att inte tågen går som planerat. Tur att det finns flextid att tillgå då

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.