Tisdagstema – Väntan

20130212-132428.jpg

Ny tisdag och nytt tema J Dagens tema var passande nog väntan, ett ord som verkligen passar in på mitt liv just nu.

Dessa två peruanska kvinnor väntar på kunder och i väntan på att få sälja sina varor tar de en liten matpaus.

För egen del väntar jag på att min nyopererade tå ska bli bättre och att jag ska kunna gå ordentligt på foten igen. Tror snart att väntan ska vara över J Vidare väntar jag på att våren ska komma till Lund, dock verkar den väldigt långt borta. I dag snöar det stora vita bomullstussar. Termometern visar på -4 grader men solen strålar så ute ser det ganska vackert ut. I väntan på nya resplaner drömmer jag mig tillbaka till senaste resan.

Medan jag ligger här hemma med fötterna högt längtar och planerar jag för kommande resor ut i världen. Världen är verkligen oändlig och jag har så många platser jag vill besöka. Kan knappt vänta tills det är dags att packa väskan igen för nya äventyr. Dock finns inga konkreta planer så här långt utan jag får allt leva med väntan ett tag till 😉

17 thoughts on “Tisdagstema – Väntan

  1. Nydelig bilde.
    Vente gjør man alltid. På et eller annet, kanskje på toget eller våren. Eller som du, at din tå skal bli bedre 🙂
    Ha en fin dag 🙂 og god bedring 🙂

  2. Det var ett läckert foto på de väntande kvinnorna med sina typiska hattar. De verkar sitta mjukt bland sina varor medan de väntar på kunder. 🙂
    Ser ut som de har en del vackra vävda tyger att sälja. Kanske köpte du något tyg?
    Måste vara skönt om din egen väntan snart är förbi gällande tån, fast våren verkar vi alla få vänta på ett tag till, men det är ju bara februari.

  3. Härligt foto på de väntande kvinnorna 🙂 Så trist med din tå. Måtte den blir bra snart och nya resplaner kan du ju smida medans du väntar 😉

Kommentera

