15 (av 365): 229 Promenad

IMG_2330Under de två år jag varit med i fotoutmaningen har jag sagt det tidigare och jag kommer säkert säga det flera gånger under detta året, Ibland får en bild vara tillräckligt bra, alla 365 kan inte vara mästerverk. Till temat promenad hade jag dock rätt stora planer. Hade någon tanke att verkligen visa en harmonisk och fin bild från en av alla mina promenader jag är ute på nu i min jakt på steg. Men ibland får man acceptera att det kan finnas mer känsla och tanke bakom en bild än vad den ger sken av. Dagens tema är ett sådant.

Under eftermiddagen fick vi ett arbetsmoment som är utanför det vanliga och självprioriterar sig. Ganska trött men väldigt nöjd med hur prickfritt och bra vi utförde arbetsuppgiften lämnade jag jobbet betydligare senare än planerat. När jag fastnade i en bilkö som gick i snigelfart kände jag mig lite gnällig men även lite stressad för att jag aldrig kom hem. I det läget började jag ge näring åt latmasken i mig. Men när jag passerade olycksplatsen fick jag helt andra dimensioner på livet. Flera brandbilar och brandmän arbetade frenetisk på bilen som till stor del var kluven av mitträcket. Hann inte mer än att parkera bilen hemma förrän en kollega ringde och meddelade att min närvaro var önskvärd på jobbet igen. Som tur var löste situationen sig innan vi åkte åter till jobbet.

Trött och även lite lättad sjönk jag ner i min soffa. Kände hur latmasken hjulade och slog volter på min axel till tonerna av The Winner Takes It All. Hurtbullen satt på andra axeln och kände sig överkörd och ledsen. Till slut blev latmaskens skadeglädje lite irriterande och jag skakade till axeln lite häftigt. Såg i ögonvrån hur latmasken flög i väg och dunkade i väggen. Hurtbullen började då hoppa jämfota, peka finger och nynna The Loser´s standing small. 

Efter sådan mental brottningsmatch var det inte annat än för mig att hoppa i träningskläderna och bege mig ut på en långpromenad. Passade på att ta en bild med Iphonen för att föreviga känslan av att målmedvetenheten vann över latheten.

Hurtbullen – Latmasken 19-0

6 tankar på “15 (av 365): 229 Promenad

  1. Men du är väl bara för underbar😄👍 kan höra, känna och se det framför mig. Hoppas du hade en skön promenad. Själv har jag haft en intensiv vecka hinner inte riktigt med känns det som med allt jag vill. Har förberett för morgondagen nu så jag slipper stressa när vi ska i väg.. Kram

  2. Visst är det så. Alla 365 foton kan ju inte bli mästerverk – det vilar jag trygg i vetskapen om. Men inte är det något fel på din promenadbild 🙂 Och grattis till hurtbullen – min hoppas ni pysslade om latmasken när ni kom hem. Utan den kan man jobba ihjäl sig, så det är en trevlig kamrat att ha!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.