45 (av 365): 228 Plåt



Som sagt dagen andra dagen på resan började tidigt, vaknade vid fyra och var klarvaken. Drog på mig träningskläderna och gjorde ett pass i gymmet. Man kan säkert tycka att det är lite fånigt att träna på semestern men jag tycker det är skönt utsätta kroppen för lite extra utmaning då det annars blir mycket stilla sittande i buss och långsamtgående på sightseeing. Väl tillbaka till rummet var jag oerhört tacksam för internetets magiska värld, lyssnade på sportradion och femmilen. Blev riktigt spännande.

Frukosten var långt över alla mina förväntningar. Riktigt bra. Här efter var det dags för en tur runt Los Angelse. Första stoppet blev Walt Disney Concert Hall, en byggnad i plåt. Spännande och intressant byggnadsverk. Färden fortsatte genom Downtown, Rodreo Drive och med ett litet stopp vid tjärhålen som ligger vid La Brea. 

Lunchen handlade vi på Farmers Market och tog med oss den upp till Griffith Observatory. Magiskt plats med utsikt över hela LA. Idag hade vi tur och det var fin och klar sikt.

Eftermiddagen var fri för aktiviteter på egen hand. Jag ska inte klaga men jag förstår faktiskt inte hur man tänkt när researrangören lagt in en ledig eftermiddag här. LA är staden med gigantiska avstånd och inte helt lätt att ta sig runt i utan bil. Blev lite bortkastad tid kan jag tycka. Men men så är det när man inte planerar resan själv.

3 thoughts on “45 (av 365): 228 Plåt

  1. Intressant arkitektur. Gillar bildens vågor och linjer, de fluffiga molnen i kontrast till byggnadens yta.
    Roligt att du låter oss ta del av din resa 🙂

Kommentera

