Resans tredje bok



Resans tredje bok, Carol Rifka Brunt – Låt vargarna komma, har tagit lite tid att läsa. Började på den i bussen men ganska snabbt fick jag be mamma om en näsduk. Det var oundvikligt att tårarna började trilla. Så boken har mest avverkats inne på mitt egna hotellrum där jag fått snyfta i fred. 

Boken utspelar sig under mitten av åttiotalet i New York. Fjorton åriga Junes morbror är sjuk i aids och vid denna tidpunkt är det en sjukdom man inte pratar om. June och morbrorn står varandra nära och spenderar mycket tid tillsammans. Efter hans död blir June kontaktad av Toby som varit morbrorns ”specielle vän”. En ny och nära vänskap utvecklas mellan de två då de saknar Finn båda två. 

Det här var var en bok helt i min smak, charmig, tänkvärd och gripande. Fina personskildringar, vacker vänskap och intressanta livsöden. Det här är en bok med många nivåer som jag varmt rekommenderar er att läsa.

Carol Rifka Brunt – Låt vargarna komma får betyg 4

2 thoughts on “Resans tredje bok

Kommentera

