Undvik denna bok

  Att recensera böcker är något jag tycker är väldigt roligt. De senaste tre åren har jag ju skrivit om alla böcker jag läst, vilket för det mesta är väldigt nöjsamt och en bra summering för min egen del. Men någon gång då och då kommer jag över en bok som får mig att fundera på om jag verkligen ska skriva om alla jag läser. Självklart infinner sig denna känsla när jag läst något riktigt dåligt. Att skriva omnämnande med negativ klang är svårt och jag tycker allt lite synd om författaren vars alster jag sågar. Men för att utvecklas krävs ju även negativa omdömen.

Som ni säkert förstår av inledningen är jag inte imponerad av den senaste bok jag läst, Carin Hjulström, Irene Panik. Tyvärr är det här en extremt fånig och glyttig bok enligt min mening. Det gav mig ingenting att läsa denna bok. Det är när jag får en sådan här i min hand som jag är tacksam för min höga läshastighet, det blev därigenom inte så många timmar av mitt liv som jag slösade bort. Visst det fanns poänger, humor och visst underhållningsvärde men det finns så många fler bra böcker i världen att ni inte bör slösa er tid med Irene Panik.

Vad handlar då boken om, ja Irene lever sitt liv med man och barn på landet. Hon slavar för att familjen ska ha det bra men en dag tröttnar hon på allt och drar iväg på en turné. Under sin resa möter hon diverse udda personligheter som alla på ett eller annat sätt påverkar Irene. Till viss del finns det likheter med Hundraåringen.

Min rekommendation är att ni spar er tid och pengar på att inte läsa denna bok.

Carin Hjulström – Irene Panik får betyg 1.

Kommentera

