59 (av 365): 298 Suddig

  Det senaste året har handlat väldigt mycket om att hitta balans i vad jag gör och hitta mellanvägar till hur jag ska göra saker och ting. Har stundvis haft oerhört höga krav på mig själv och tyckt att jag måste prestera. När jag inte fixar att ligga på högsta växel är det lätt att jag inte gör något alls. Men som sagt jag försöker lära mig på att hitta balans och att erkänna att man inte alltid måste vara på topp. Då bloggen och fotoutmaningen inte riktigt hunnits med i den omfattning jag velat har jag funderat mycket på om jag ska fortsätta eller inte. Det är tankegångar som fanns hos mig redan under hösten. Men efter att övervägt med mig själv har jag kommit fram till att foto och blogg är något jag vill ha i mitt liv, som ger mig bra input och utmanar mig att tänka i större banor. Nu ska jag bara hitta en metod så att det får tid och plats i tillvaron på ett sätt som inte stressar mig och ger mig dåligt samvete.

Ett litet extra tack till Tantaugusta som genom en kommentar förra veckan påminde mig om att jag saknat min blogg, era kommentarer och utmaningen att ta bilder. Därför måste självklar min första bild i fotoutmaningen på länge vara en magnolia. För er som ”känner” mig vet ju att magnolia är något av det bästa jag vet. Om jag bodde i hus vore det självklart att plantera en magnolia på min tomt. Nu bor jag ju i lägenhet och det är tveksamt om en magnolia gör sig i en kruka. Men förra lördagen sprang jag på en liten magnolia i kruka till en billig peng. Jag hörde hur den viskade till mig, köp mig, köp mig…Det gick inte att motstå så på vinst och förlust har jag blivit med magnolia. Bilden är ju inte bra, helt suddig men jag var så lycklig över mitt inköp att jag nog darrade lite på handen då jag skulle föreviga inköpet på sociala medier 😉

5 thoughts on “59 (av 365): 298 Suddig

  1. Kul att du väljer att fortsätta. Det är inte många bloggar jag följer numera och framför allt inte kommenterar men din gillar jag😃. Du har fina bilder och skriver så bra till dom.
    visst är magnolian underbar. Jag har börjat fundera på om jag inte ska ta och plantera en på min tomt nu.

  2. Men, vad bra att du fortsätter! Skulle bli tomt utan dig, det var ju du som introducerade detta med 365 foton för mig :).
    Magnolia på kruka. Vilken fullständigt briljant idé! Var har du köpt den? Undrar om de finns att få tag på här i Stockholm också. Ett eget träd vore ju en dröm men jag är rädd att vår trädgård inte erbjuder de optimala förutsättningarna…
    Kram!

Kommentera

