61 (av 365): 190 Med öppna ögon

 

 Dårskap, envishet, ett visst mått av galenskap, förströelse, ja orden är många som kan beskriva vad jag sysslat med de senaste åren. Påsken 2006 läste jag en artikel i Sydsvenskan om personer som höll på med platespotting. Min första reaktioner var självfallet att de inte var kloka! På långfredagen var jag och mina föräldrar på konstrunda. Plötsligt utbrister min pappa, som även han läst artikeln, där är bil 001! Det var tillräckligt för att jag skulle vara fast! Med öppna ögon har jag tagit otaliga promenader för att hitta numren. Har haft ögonen med mig när jag varit ute och åkt bil. Fortfarande kan jag tycks att det är helt galet men samtidigt har det varit ett bra tidsfördriv när jag ändå varit ute på mina långpromenader. 

Att komma i mål tog nästan exakt nio år. Började som sagt långfredagen, 2006-04-14 och gick i mål torsdagen 2015-04-09. 

4 thoughts on “61 (av 365): 190 Med öppna ögon

  1. Det där har faktiskt undgått mig, men varför inte…som sagt något att pyssla med när man är ute på promenad eller åker bil som kan vara rätt långtråkigt när man ska åka långt. 🙂

Kommentera

