62 (av 365): 300 Surrigt

 

I kväll har jag varit på föreläsning anordnad Qoola Qvinnor som handlade om nätverkande, sociala medier och konsten att mingla. Riktigt trevligt, intressant och tänkvärda föreläsningar. Dock blir det väldigt surrigt när 150 kvinnor ska grupparbete och nätverka i en liten lokal. 

Jag är verkligen helt värdelös på att nätverka och mingla. Att småprata med främmande människor gör mig stel och lite obekväm. Det är något jag vill bli bättre på så jag tränar och utsätter mig för det. Egentligen är det lite konstigt att jag får tunghäfta för i mitt jobb pratar jag extremt mycket med främmande människor och där har jag inget problem alls. Men att mingla är inte lika tydligt syfte som med jobbet. 

Föreläsningarna var intressanta och väckte många tankar. En del av mitt bloggande är att få skriva recensioner och nå ut till läsare och författare. Jag blir jätte glad över positiva kommentarer och när någon påpekar att de fått ett bra boktips av mig. Lika kul är det när författare tar kontakt, skickar recensionsex och länkar på sociala medier till mina recensioner. På samma sätt är det roligt när mina bilder når ut, Lunds universitet har uppmärksammat mina lundabilder och velat använda dem i olika sammanhang. Jätte roligt och det är ju sådana här effekter som gör bloggandet roligt. Men trots det har jag en liten spärr och har svårt att i mingelsammanhang berätta och outa min blogg. I dag misslyckades jag men fick många tänkvärda tips! Nästa gång ska jag nämna min blogg till minst en person. 

3 thoughts on “62 (av 365): 300 Surrigt

  1. Att mingla och medverka i stora grupper är bland det värsta jag vet. Som hörselskadad är det helt omöjligt att kunna höra vad som sägs och därmed hänga med i ett samtal bland så många människor som pratar samtidigt. Så allt sånt får vara för mig. Lycka till för dig i fortsättningen med mingelträningen. 🙂 Och vad roligt när man får cred för något man håller på med, som i ditt fall recensioner och fotografering.

Kommentera

