146 (av 365): 124 Hör ihop

Efter ankomsten till resans huvudmål, Umag i Kroatien, har dagarna spenderats på en solstol med flera böcker som sällskap. Böcker, solstol och böcker hör ihop enligt min mening.

Den första boken jag gav mig i kast med i Kroatien var Jonathan Troppers femte roman på svenska, Plan B. Boken handlar om det gamla kompisgänget som hänt ihop sedan collage. Deras liv har tagit lite olika vägar men kontakten med varandra har de behållt. Då en i gänget förlorar fotfästet till drogerna bestämmer de andra sig för att kidnappa honom försöka få honom drogfri. Under denna process tvingas de andra även möta sina egna demoner och relationer förändras.

Nja det här är tyvärr ingen höjdarbok. Vet att jag blivit besviken på de senaste av Tropper. Det är nog så att han uttömt den här genren. Det är ganska trist, enformigt och inte speciellt underhållande. Bokens stora fördel är att den är lättläst och går fort att ta sig igenom. Visst den funkade som förströelse vid poolen men det är ingen jag rekommenderar.

Jonathan Tropper – Plan B får betyg 2. 

2 thoughts on “146 (av 365): 124 Hör ihop

Kommentera

