153 (av 365): 288 Stamställe

Om någon för några år sedan sagt att jag skulle föreviga Lunds Stadsbibliotek till temat stamställe skulle jag sagt aldrig i livet! Ibland kan jag få för mig saker och ting och vara benfast i min övertygelse, just en sådan var att jag tidigare var av uppfattningen att jag inte tyckte om bibliotek. Det luktade damm, böckerna var snuskiga och de hade bara pretentiösa böcker!!!!

Jaja! Tur man kan ändra sig 😉 Sedan något år sedan har jag börjat besöka biblioteket och helt ändrat uppfattning. Under 2015 får jag nog på allvar kalla bibblan för ett stamställe! De flesta böcker jag läst i år är låneböcker.

Till min kompis A, jag borde kanske varnat dig för detta hyllnings inlägg så du inte fick en hjärtinfarkt 😉 Puss!

6 thoughts on “153 (av 365): 288 Stamställe

  1. Bibliotek är det bästa jag vet! Jag har alltid letat upp biblioteket där jag bosatt mig under årens lopp. Om det är så att de inte har just det man letar efter så är det, som jag upplevt det, aldrig omöjligt att beställa hem. Toppen med bibliotek! Jag gillar att du ändrat dig och jag förespråkar alltid bibliotek för de som inte gillar dem. Tänk de som inte har råd att köpa dyra böcker – de kan låna dem.

  2. Grattis till ett stamställe som aldrig ”tar slut” 😉 När temat kom tänkte jag; så roligt att få lära sig bra ställen i så många städer, här blir det nog både favoritfik, bra restauranger och andra trevliga platser att besöka. Det blev väldigt många trädstammar så extra tack för biblioteket (som var mitt stamställe under hela ungdomsperioden. Idag bor jag i en brf, i samma byggnad som Lysekils bibliotek :).

Kommentera

