Ännu en bok om Shopaholic Becky

Ibland behövs lite meningslös lättsam underhållning. Förra helgen läste jag just en sådan bok, Sophie Kinsella – En shopaholic i Hollywood.

Efter ett antal böcker om den shoppingglada Becky visste jag konceptet och vad jag hade att förvänta mig av boken. Denna gång får hennes make ett tillfälligt arbete i Hollywood och familjen åker över till USA för ett spännande livsäventyr. Självklart blir saker inte som Becky önskat sig. Henens drömmar om att bli bästa vänner med Hollywood eliten går om intet. Fler förvecklingar och lögner kantar henens tillvaro.

Som sagt den här boken var precis så som jag förväntade mig, meningslös men trevligt för stunden. Ingen litteratur i den högre skolan men som sällskap i en solstol med havet som brus i bakgrunden fungerar det utmärkt.

Sophie Kinsella – En shopaholic i Hollywood får betyg 2

Ps, det här är en kort och intetsägande recension men det var precis så som boken var. Jag kan inte ordbajsa bara för sak skull 😉

Kommentera

