Bok fyra vid poolen

Det krävs lite variation så efter flera deckare blev det en chick-lit som sällskap vid poolen idag, Sheila O’Flanagans senaste i pocket, Innan natt blir dag.

På ytan kan man ha allt, ett bra jobb, en perfekt man och ett stundande bröllop. Det är precis så livet ser ut för Charlotta O’Keeffe men hennes tillvaro rämnar under en tjänsteresa i Sevilla. Hon missar planet hem och mitt i allt elände springer hon på sin gamla bästa vän och förälskelse Luke Evans. Mötet förändrar hennes inställning till sitt liv hemma i Dublin och hon har viktiga beslut att fatta om sin framtid.

Det här är inte en bra bok. Fruktansvärt långtråkig och inte underhållande för fem öre. Jag led mig igenom alla de 455 sidorna och önskade mest att den skulle ta slut. En bunke blahablaha och nästan lite rappakalja. Trist och intetsägande! En bok jag utan ångest slänger i papperskorgen, den ska inte sparas för eftervärlden. En av de sämsta och mest meningslösa böcker jag läst på länge.

Sheila O’Flanagan – Innan natt blir dag får betyg 1

One thought on “Bok fyra vid poolen

Kommentera

