Något av det sämsta jag läst

I dag har jag haft en riktig hemmadag och betat av några biblioteksböcker. Nackdelen med att låna på bibblan är att man inte riktigt fullt ut kan styra när man vill ha en bok. Sista veckorna har jag fått alla jag satt mig i kö för och då det är nya böcker har det varit två veckors lån.
Började dagen med Keplers senaste, Playground. I boken får vi stifta bekantskap med helt nya karaktärer och helt ny infallsvinkel i litteraturen. Löjtnant JasminPascal-Anderson skadas vid ett attentat i Kosovo, hennes hjärta stannar för en stund. När hon återvänder till livet har hon klara minnesbilder om gränslandet mellan liv och död. Minnena blir en stor del av henens liv och när hennes son några år senare råkar ut för en olycka och läkarna måste stanna hans hjärta är hon villrådig.

Då jag har haft bra behållning av deras andra böcker var mina förväntningar kanske lite för hög ställda för jag blev ohyggligt besviken. Tror faktiskt att Playground kvalar in på listan över de absolut sämsta böcker jag läst i mitt liv. Kepler har ett riktigt bra språk men jag fastnar inte alls för storyn, det är trist tråkigt och i mitt tycke helt meningslöst. Jag är väldigt tacksam för mitt höga lästempo för utan det hade det varit en mardröm att behöva kämpa sig igenom denna bok under en längre tid. Jag har i ärlighetens namn inte något gott att säga om denna bok. Skulle vara roligt att höra om någon anan läst boken och har en annan uppfattning! Snälla lämna en kommentar i sådant fall.

Kepler – Playground får betyg 1

Kommentera

