354 (av 365): 39 Bättre en fågel…..

Det här är kanske en väldigt långsökt tolkning men låt så vara. Uttrycket bättre en fågel… är ju välkänt och jag har hört och använt det några gånger men i ärlighetens namn kanske jag inte fullt ut vet innebörden av uttrycket. Har googlat och min tolkning av innebörden är att det är bättre att vara glad och nöjd för det man har än att gräma sig över det man inte kan få.

Om jag fick välja hade jag definitivt haft en riktig gran, gillar doften och de är mycket mer livfulla och personliga än en i plast. Men tyvärr är jag allergisk mot riktig gran så det är bara att gilla läget och ha min i plast.

One thought on “354 (av 365): 39 Bättre en fågel…..

Kommentera

