365 (av 365): 51 Julljus (Eget tema)

IMG_6661

Med denna bild med julljus över Tivoli i Köpenhamn går jag nu i mål i årets 365 foton. För min del är det fjärde året i rad som jag klarar utmaningen. Detta år har varit det svåraste, jag har haft tillfällen då det inte varit roligt att fotografera, varit kämpigt att tolka de givna temana och ibland har jag varit nära att hoppa av. Men tackvare alla fina kommentarer har jag hängt kvar för trots allt tycker jag detta är roligt. Väldigt många av årets bilder är tagna med mobilen.

Varit väldigt ambivalent till hur jag ska göra nästa år! När jag såg temalistan kände jag att det får nog vara över för min del, väldigt svåra teman nästa år och många som jag inte har någon känsla för. Men J sa en klok sak, det är ju inte hela värden om du inte går i mål. Var med i utmaningen och tolka de teman du tycker är kul och vem vet det kanske kommer till dig under året!

Så samtidigt som jag går i mål detta år har jag anmält mig till nästa! Hoppas vi ses då med.

8 thoughts on “365 (av 365): 51 Julljus (Eget tema)

  1. Stämningsfull målbild. Grattis till målgången! Kul att du tog beslutet att vara med igen. Jag känner igen känslan, att det är tungt emellanåt. ( Jag var utan kamera i 1,5 månad när min gick sönder, och det var klart stressande. Och visst finns det svåra teman på listan.) J har rätt, ta det som det kommer. Det går att både lära sig, ha kul och bli inspirerad av sig själv och andra även utan målgång 🙂 Bäst tycks det bli när man fotograferar det man gillar och sedan hemma slås av vad bilden passar till temamässigt. Då är det kul att fota och temana blir av. I år när jag hade cirka 70 teman kvar i början av november var jag jättestressad, hur skulle jag hinna fota allt? Jag satte mig och gjorde en inventering: vilka bilder visste jag var fotade och bara skulle webbfixas: dryga 20 visade det sig. Och vilka bilder hade JAG fotat som jag ville visa er andra. Dryga 20 det också visade det sig. En del av dem kunde också knytas till teman, så det kändes bra. Istället för krystade teman på slutet fick jag visa årets favoriter. Och inventeringen visade ca 20 bilder som kanske kunde knytas till teman …. plötsligt visste jag att jag redan hade allt jag behövde för målgång och pressen var över 🙂 Nu gällde det bara att webbfixa dem bit för bit. Skojigt att du blir med igen nästa år! Och så kan man ju få idéer från de andras bilder 🙂 God fortsättning och gott nytt fotoår till dig! / Fotonettan

  2. Det är klart att du ska vara med nästa år igen. Jag håller med både J och Nikonnettan, det värsta som kan hända är att du inte går i mål. Jag tyckte årets teman var jättesvåra när listan publicerades men lyckades ju ändå gå i mål och jag hoppas att inspirationen infinner sig även inför nästa års lista (som också ser rätt klurig ut).

    Om inte annat så måste du ju förse oss stockholmsbor med magnoliabilder från underbara Lund :). I vår ska jag försöka ta mig ner och se dem live igen.

    Dessutom en väldigt vacker och stämningsfull sista bild. Älskar hur den rosa dimman fångar in tornet.

  3. grattis till din målgång och det ska bli spännande att följa dig kommande år med utmaningar..du tar inspirerande bilder 🙂
    Gott Nytt År önskar jag dig!!
    kram Åsa

  4. Håller med dig. Många tema som känns svåra nästa år men plötsligt är de bara där framför dig. Hoppas att man har med sig kameran då. Annars har man ju oftast med sig en mobil. Kul att du fortsätter i alla fall. Alltid roligt att se foto som man känner igen.

  5. Grattis till målgången! Vilken fin avslutningsbild du valde! Jag känner igen mig i din tvekan att fortsätta, själv kom jag i mål 2014 men inte 2015. Men det är ju ingen tävling utan bara du själv som bestämmer var ribban ska vara. Jag kikar säkert in då och då 🙂 Gott nytt foto- och bloggår!

  6. Vilken vacker bild! Och grattis till målgången =) Jag lyckades inte bli klar i tid. Kändes trist först men sen tänkte jag att jag har ju gjort så gott jag kunnat. Jag har kommit mig ut och fotograferat väldigt mycket och lärt mig dessutom ett och annat på vägen. Så jag är nöjd trots allt =) Nu har jag hoppat på ett år till och det ska bli riktigt roligt att vara med.

  7. Grattis till målgången och din fina avslutningsbild! Det låter som att vi är många som haft lite tufft med teman och motivation av och till under 2015, men lyckats ta många fina bilder i alla fall. God fortsättning och hoppas du hittar motivation och motiv under detta år! 🙂

Kommentera

