54 (av 365+1): 35 Det brinner!

 Helgen har spenderats i lugn och ro i stugan i Haverdal. En sådan där välbehövlig helg med lugn, tystnad och inga måsten. 

Vi körde upp efter jobbet i fredags. Kom upp till dukat bord då J’s föräldrar bjöd på mat. Lyx att efter en arbetsvecka bli serverad en god middag. 

I går vaknade vi till ett grått och halvtråkigt väder. Då det inte lockade med skogspromenad blev det en utflykt till det stora varuhuset i Ullared. Parkeringen var knökfull men där inne flöt det på bra. Förutom en pocket bestod mina inköp bara av förbrukningsvaror men jag kände mig nöjd. Efter 1,5 timme var vi nöjda och styrde mot stugan. Resten av dagen slappade vi, läste böcker och jag tog tag i det dåliga samvetet med att läsa andras bloggar. Nu är jag i fas 😆. 

På kvällen spelade vi spel, jag vann, och hade Melodifestivalen på i bakgrunden

Under hela helgen har brasan knastrat skönt, hemtrevligt och värmande. Alltid så mysigt när det brinner! 

En sista brasa medan vi kollar Vasaloppet sedan bär det hem mot Skåne igen. Men först ska vi på brunch och sedan en fika hos vänner till J.

När jag läser om helgen låter det som vi stressat på med massa aktiviteter men det har varit lugnt och avkopplande. Precis vad jag behövde!

5 thoughts on “54 (av 365+1): 35 Det brinner!

Kommentera

