Bok 19 för året

Senast jag var på biblioteket fick jag med mig en feel-good deckare hem i form av Pastor Viveka och tanterna av Annette Haaland.

Boken handlar om Viveka som försöker få livspusslet att hänga ihop. Hon växlar sin tid mellan familjen och att vara pastor i en församling. Hon har fullt sjå för att göra sin röst hörd i församlingen då de äldre tanterna i församlingen har bestämda uppfattning om hur arbetet skall skötas. En dag hittas en av församlingens medlemmar död och många tankar och funderingar uppstår. Vem kan man lita på? Vad har människorna för dold agenda?

Det här är en hyfsat söt och charmig historia som funkar utmärkt som förströelse en kort stund. Den lämnar inget bestående intryck och är kanske lite väl enkel i sitt utförande men funkar som ett tidsfördriv. Hade gjort sig som sällkap i en solstol med havsbruset i bakgrunden. Planerar du att läsa boken så är min rekommendation att låna den på bibliotek eller vänta tills den kommer i pocket för den är inte värd att köpa.

Annette Haaland – Pastor Viveka och tanterna får betyg 2.

3 thoughts on “Bok 19 för året

  1. 19 böcker redan, inte illa! Jag har läst i genomsnitt tre böcker per månad sedan januari. Jag önskar jag hann läsa mer, men är ändå glad att jag faktiskt läser igen, efter en lång boksvacka.

Kommentera

