109 (av 365+1): 69 Fobi

IMG_7359Har blivit en liten frivillig paus från cyberrymden. Här i lund har vi verkligen aprilväder, det regnar, snöar, haglar och ibland skiner solen. Hade helt tomt på bilder och att ge sig ut med kameran har inte känts så lockande. I söndags blev det dock en liten tur till Malmö och jag hittade lite motiv/teman där jag minst anande det.

Ett av årets absolut svåraste tema att försöka tolka är helt klart fobi. Jag har redan i så många sammanhang berättat om min stora fobi så detaljer besparar jag er denna gång. Men om någon missat det är fobin för katter. Har våndats lite över att behöv fota en katt men samtidigt är det bra träning 😉 I söndags när vi var i Malmö ser jag i ögonvrån ett lämpligt motiv till mitt tema. Kändes ganska ofarligt men lite obehagligt. J fattade först inte vad det var jag hittat när jag skuttade i väg med ett fånigt flin på läpparna. Men när jag sedan låg där och krälade på alla fyra för att fotografera skrattade han och utbrast, Oj vad modig du är!

I bland ska man ha tur och lyckas komma nära något man är rädd för 😀

7 thoughts on “109 (av 365+1): 69 Fobi

  1. Då e dom här absolut bra att träna på, inte påträngande. Jag tror vi alla har samma kyliga väder.Regnet kommer som snöslask här, det slipper ni nog i Lund !

  2. Regn, snö, hagel och ibland lite sol låter såå typsikt april därhemma men snart går vi över till ljuva maj 🙂 Gillar din bild och tillhörande rader. En härlig och sann tolkning av temat som jag själv inte ens tänkt på hur jag ska lösa. Har ju ingen fobi som tur väl är.

  3. Fobi är rätt svårt tema, för man vill ju gärna fotografera nåt som passar in på sin egen fobi, jag har fobi mot trollsländor och hoppas kunna hitta nån ”staty” av en sådan….

Kommentera

