117 (av 365+1): 126 I pannan

För mäklarbesöket hemma hos J belönades vi med en matkasse från Lina. Vi fick den för någon vecka sedan och det var spännande ingredienser i den. Dock måste jag erkänna att jag är helt värdelös på matkasse. Jag följer i princip aldrig ett recept, jag använder mer recept som inspiration. Med matkassen fick vi bläckfiskpasta och i lördags svängde jag ihop en liten freebasad anrättning. I pannan blev det vitlök och chili frästa räkor med tomat, svamp och spenat. Det blev oerhört gott, om jag får säga det själv 😆

7 thoughts on “117 (av 365+1): 126 I pannan

  1. Låter spännande med en matkasse med olika ingredienser och att använda recept som inspiration istället för att följa dem slaviskt brukar oftast ge ett bättre resultat. Det där ser väldigt läckert ut !

Kommentera

