Bok 37 för året

Efter att lyssnat på väldigt många ljudböcker tröttnade jag lite och hittade inga nya att lyssna på. Men av en tillfällighet såg jag en för mig tidigare okänd författarduo och boken lästes av Stefan Suak. Hört så mycket gott om honom som uppläsare av mina kollegor. Så nästan enbart på det faktum att det var Sauk valde jag att lyssna på Förrädare av Jimmy Lindgren och Petter Lindmark.

Boken handlar om Nicholas Warg som under många år arbetat som legosoldat. Han ombeds hjälpa en god vän och återvänder därför till Sverige. Dock går allt fel och han dras in i en härv långt värre än han kunder föreställt sig.

Det här är en historia som verkligen fängslar mig och jag kommer definitivt se om inte författarduon har skrivit fler böcker. Bra, spännande och lite annorlunda. Dock är detta en bok jag mycket hellre läst än lyssnat på. Sauk gör ett riktigt bra jobb som uppläsare men denna typ av böcker passar inte riktigt mig i ljudformat. Tror faktiskt att jag kommer låna den på biblioteket och läsa den istället.

Svårt att sätta betyg, storyn får en fyra men upplevelsen i ljudformat passar inte mig så där hamnar betyget på en tvåa.

Jimmy Lindgren och Petter Lindmark – Förrädare får delat betyg, se ovan.

2 thoughts on “Bok 37 för året

  1. Hej
    Jimmy heter jag och är en av författarna. Vad glada vi blir att du tagit dig tid att lyssna på vår bok. Och att du skriver och berättar om det är så roligt för oss! Vi hoppas att även kommande böcker ska falla dig i smaken. Uppföljaren Gränsland finns även ute nu:) Ha en fin sommar. Bästa hälsningar
    Jimmy

Kommentera

