Bok 46 för året

Sista boken som jag läste på semestern var även det en ny bekantskap, Julie Cohen, Drömmar, dårskap och en kär liten sak. Till semesterresor tycker jag om att plocka ut lite lättsamma feelgood böcker som inte kräver så mycket uppmärksamhet och eftertanke. Skönt att kunna försjunka i en bok samtidigt som man njuter av hav/pool/sjö och solen.

Ben och Claire har under många år försökt få barn. Många misslyckade försök får dem tillslut att fatta ett dramatiskt beslut om att hanvända Ben´s bästa vän Romily som surrogatmamma. Men är vänskapen och förhållanden så stabila att de står pall för denna förändring?

Tja vad ska jag säga?! Boken är den lättsamma historia som jag förväntade mig. Den är hyfsat välskriven men historien är stundvis fjantig och förutsägbar. Den fastnar inte någon längre stund i minnet men funkade utmärkt som tidsfördriv i solsängen.

Julie Cohen – Drömmar, dårskap och en kär liten sak får betyg 3

Kommentera

