217 (av 365+1): 302 Tiden flyger…

Vad kan jag säga, Tiden flyger…verkligen! Det är så mycket jag vill göra och hinna med men för tillfället är det som om dygnet har långt färre timmar än vanligt. Går runt med en klump i magen för att jag inte hinner och alla jag försakar. Men jag har lovat mig själv att inte lägga fokus på allt jag inte hinner utan till fullo njuta av det jag hinner. Leva lite mer i nuet.

Denna blid är kanske på gränsen för vad som är tillåtet i utmaningen. Originalbilden är tagen av min kompis C. När hon la ut den på FB kände jag att den var så klockren till temat och mina nuvarande känslor. Jag har fotat bilden som ligger på bloggen.

5 thoughts on “217 (av 365+1): 302 Tiden flyger…

  1. Absolut klockren till temat!! Urhäftig bild som gillas skarpt! Bra grej du lovade dig själv, det är viktigt att njuta av det man hinner i stället för att ha en klump i magen för det som blev ogjort! Carpe diem! Klyschigt men sant!

  2. En väldigt passande bild till temat, riktigt läcker och den talar väldigt bra för sig själv i sammanhanget 🙂
    Hoppas verkligen att du snabbt plockar bort den där onödiga klumpen i magen om än det är lättare sagt än gjort. Misstänker att du ställer alltför höga krav på dig själv, hinner man inte allt så hinner man iallafall något och det är det vi ska ta tillvara på. Skriver vi för visst känns det igen 😉

  3. Perfekt bild till temat :).
    Ta hand om dig. Och känner förstås också igen mig (men sedan jag bytte jobb har klumpen i magen försvunnit) och vet hur svårt det är att få till balansen.

Kommentera

