300 (av 365+1): 224 Pausar

img_9173I dag pausar jag med bilder från Oslo för en bild på denna fiskare som tar en liten paus utanför Citadellet i Landskrona.

I går var jag på föreläsning på Lunds Stadsbibliotek. Markus Torgeby berättade om att pausa tillvaron när ekorrhjulet snurrar för fort och för mycket. Markus Torgeby var en lovande löpare som klev av tillvaron vid 20 års ålder och bosatte sig i en kåta i Jämtland. Han bodde där uppe i drygt fyra års tid. Han var en mycket behaglig berättare och hade många tänkvärda och intressanta synvinklar. Dock var föreläsningen väldigt spretig och jag gick därifrån med fler frågor än svar. Men ju mer man funderar och bearbetar vad han sa ju mer givande var det trots allt. Jag uppskattade oerhört mycket att han berättade sin historia och sina funderingar på att pausa. Det var inte några pekpinnar eller ”sanningar”

På något sätt fick man ta hans berättelse och de ”slagord” han kom med och reflektera över och pussla in i min egen värld. En sak jag fastnade för var när han sa att man inte kan släcka eld med bensin! Väldigt klokt.

Med hans föreläsning i minnet tyckte jag att det passade så bra med temat pausar idag.

Ha en go torsdag!

ps, då har jag tagit klivet över den sista nya första siffran på utmaningen 😉 Bara 66 inlägg kvar

8 thoughts on “300 (av 365+1): 224 Pausar

  1. Låter onekligen som en intressant människa, Markus Torgeby, som kan förmedla eftertanke. En väldigt vacker och passand ebild till temat.
    Grattis till klivet ! Har jag räknat rätt går du snart i mål för femte gången ! Det är minsann ingen dålig bedrift. Ha en go helg 😉

Kommentera

