313 (av 365+1): 33 Delat

Första oplanerade helgen på flera månader. Alla aktiviteter och saker vi varit på sista tiden har varit trevligt och bra input men det är inte utan det känns oerhört skönt men en helg utan åtaganden. 

I förmiddags tig jag en lång promenad genom ett soligt men lite kallt Lund. Kameran fick hänga med som sällskap och turen gick först till Botan, en oas som jag finner bra lugn och avkoppling i. Strosade vidare genom kulturkvadranten ner mot saluhallen där jag mötte upp J. Vi hade planerat att ta en lättare lunch där men på min promenad gick jag förbi Mellevagnen på Stortorget. Blev oerhört sugen och lyckades övertala J om att det vore en hos lunch. En riktig lundensisk Melle med senap och ketchup som vi åt medan vi lyssnade på Bleckhornen. Mer Lund än så blir det inte 😆

I eftermiddag har jag varit flitig och lagat massor av matlådor, blev 24 luncher. Så skönt att ha mat fixat för ett tag fram över. Medan jag ändå hade ugnen igång blev det även en plåt saffranskorpor och en plåt fröknäcke. 

Kvällens middag blir en fiskgratäng som J ska fixa ☺️. Jag tykte att jag gjort min insats…

PS, bilden är väl rätt köar….jag har delat upp rotfrukterna…..

4 thoughts on “313 (av 365+1): 33 Delat

Kommentera

