334 (av 365+1): 45 Flygfä (Eget tema)

img_8642Tiden flyger iväg, då var det fredag igen. Visst veckan känns kortare eftersom jag varit sjuk men nu är det mycket bättre. Nu är vi inne på sluttampen av fotoutmaningen. När jag var hemma i veckan roade jag mig lite med att titta igenom min egen blogg och se på de bilder jag haft under årens lopp. Det som slog mig var att jag varje år på slutet haft en svacka och haft svårt att få till det hela. Det är ju ganska naturligt när man tänker efter, att hålla fokus ett helt år är inte lätt. Klart det kommer toppar och dalar. Men genomgående är det trots allt så att jag är lite beroende av denna fotoutmaning. Roligt att beskåda världen med hjälp av kameran, fantastiskt trevligt med all support från alla andra fina fotobloggare och sist men inte minst en perfekt utmaning för att utveckla det kreativa tänkandet och fotoförmågan.

När jag börjar året och fotoutmaningen skapar jag en mapp där jag lägger in bilder som jag gillar och sedan plockar jag mina temabilder från den mappen. Så här på sluttampen finns där några kvar som aldrig kommit in på bloggen, bilder där jag aldrig riktigt hittat ett tema till. Som tur är har jag en del egna teman kvar så kommande dagar blir det ”gamla” bilder från tidigare i år.

Vi börjar med detta flugfä.…..

Go fredag!

4 thoughts on “334 (av 365+1): 45 Flygfä (Eget tema)

  1. Håller med, nu är det redan fredag igen vilket det känns som det alldeles nyss var 😀
    Håller även med i det du skriver för övrigt, allt det positiva som deltagandet medför liksom det med svackor och toppar. Har ju inte varit med tidigare så jag kan inte finna något mönster hos mig, att se tillbaka på. När jag började var jag ganska så säker på att jag inte skulle klara hela året ut, skulle bara hålla på så länge det var roligt. Nu sitter jag här och har bara nio inlägg kvar och tycker fortfarande att det är kul, trots vissa nedgångar då lusten inte riktigt velat infinna sig.
    Har ännu inte bestämt om jag ska vara med även nästa år men det lutar åt det, kommer kännas lite tomt annars tror jag.
    Nu till din bild som är väldigt vacker, tycker om när det är mycket färg och det är en färgstark blomma liksom prickarna på fjärilen. Ett roligt tema och om jag är med nästa år så hoppas jag att du är detsamma 😀

Kommentera

