31 (av 365): 50 Det var gott!

Jag har fått förtroende som smakpilot av Pågens surdegskex, Basilika oregano. Hade dem som tillbehör till soppa med lite ost på i veckan. I fredags provade jag att göra två olika lite festliga drinktilltugg. På den ena hade jag vitlöksost med lite salami och den andra hade jag Saint Agur med färskt fikon. Det var gott!

Kexen är rätt hårdra och lite kompakta. Riktigt goda som tillbehör till soppa eller som drinktilltugg men jag tror att de är lite för mycket att ha till en ostbrickan. 

7 thoughts on “31 (av 365): 50 Det var gott!

  1. De där med färska fikon tar jag direkt 😀 Fast jag äter nog bara fikonen 😉 Smakpilot låter intressant och mättande plus att du fick en väldigt bra och smakfull bild till temat.

  2. Vad roligt! Även jag är smakpilot för dessa kex. Valde också att prova basilika/oregano. Tycker de är riktigt goda, men något för hårda. Serverade mina med gräddädelost och fikonmarmelad. 🙂

Kommentera

