48 (av 365): 364 Ögonblicksbild

När jag klev av tåget i Lund idag snurrade det flera helikoptrar i luften. Jag hade målet inställt mot Stadsparken och en promenad. När jag sneddade över Bantorget kryllade det av poliser och bilar  och i hög fart for flera poliser på motorcyklar förbi mig. Hann tänka att det hänt något något attentat eller liknade innan jag hörde någon säga att kungen var på besök. Det var ren flax att jag fick upp telefonen och fram med kameran innan han hoppat in i bilen. En riktig ögonblicksbild

9 thoughts on “48 (av 365): 364 Ögonblicksbild

  1. och säkerhetsfolket har full koll på dig 🙂 Brabild! Som betraktare känner man verkligen att man får titta in på ett ögonblick i verkligheten. Mkt att titta på också. Från kungen till säkerhetsfolk, poliser och personalen som tittar på kungen från fönstret. Även fotografen blir en del av bilden tycker jag, med tanke på de blickar som kommer åt ditt håll – man känner att fotografen bestämde sig för att fånga ögonblicket. Bra jobbat!

Kommentera

