Läslust på villovägar

Jag är bestulen…..på min läslust! Du som snott den får gärna ge den tillbaka till mig 😉

Skämt å sidor, men faktum är att min läslust är på villovägar. Har svårt att fokusera på läsning och hittar inga böcker som tilltalar mig. I nuvarande läge är jag oerhört glad att jag är med i två bokklubbar för annars hade jag inte läst något alls. Så här långt in på 2017 har jag bara läst tre böcker, alla bokklubbsböcker.

Har dock lyssant på en del under mina promenader. Har för närvarande en prenumeration på Storytel. Att lyssna på böcker är inte riktigt min grej men det funkar när jag är ute och går. Men för att jag ska kunna lyssna krävs att det är lättsamma chic-lit och feelgood böcker.

Av årets avverkade böcker, både lyssning och läsning, är det inga direkta höjdare. Tidsfördriv som fyllt sin funktion men inga som berört mig nämnvärt. Då jag känner att de böcker jag läst varit mediokra och jag inte riktigt varit närvarande och begeistrad väljer jag att inte recensera dem. Kan vara min egen sinnesstämning som gör att jag inte är så positivt inställd och då kan det göra recensionerna orättvisa.

Dessa böcker jag har avverkat under året:

  1. Malin Lagerlöf – Dagbok från ditt försvinnande
  2. Claire Sandy – Snöfall, mirakel och frusna hjärtan (Ljudbok)
  3. Annette Haaland – Pastor Viveka och hundraårsjubileet (Ljudbok)
  4. Eva Swedenmark, Annica Wennström – Smultron och svek (Ljudbok)
  5. Jason Diaktié – En droppe midnatt (Ljudbok)
  6. Anna Lihammar – Medan mörkret faller
  7. Jenny Colgan – Sommar på strandpromenaden (Ljudbok)
  8. Jenny Colgan – Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden (Ljudbok)
  9. Felicia Welander – Bara i dag (Ljudbok)

One thought on “Läslust på villovägar

  1. Ska ta och kika på dina recensioner från förra året. Känner att jag saknar böcker väldigt mycket just nu men hittar inte de rätta. Tror vi kan ha iallafall lite samma smak då vi båda mycket tyckte om Louise Boije af Gennäs trilogi. Fast deckare har jag lite svårt för. Hoppas din läslust återkommer snart för återkommer gör den, tids nog, med all sannolikhet 🙂

Kommentera

