Uppståndelsen

Få fiktiva karaktärer har fångat mitt intresse så som Christopher Silfverbielke. Det är alltid med lust och förväntan jag ger mig i kast med Buthler&Öhrlunds böcker. Förvisso har jag varit lite skeptisk mot de senaste böckerna men så fort jag ser att en ny bok är på väg att släppas väcks ett intresse och förväntan som inte går att hejda. Känslan av att jag måste läsa är stark.

Den senaste, Uppståndelsen, gjorde mig på inget sätt besviken. Silfverbielke sitter fast i Thailand och smider sina planer på att komma tillbaka i full glans. Som vanligt skyr han inga medel och många i omgivningen retar gallfeber på honom. Dock stöter han denna gång på betydligt mer hinder denna gång än tidigare.

I vanlig ordning är jag oerhört underhållen, road och nöjd när jag läser. Uppståndelsen är långt bättre än sina senaste föregångare och har en ny skön vinkling. Den slutar med en cliffhanger så nu börjar väntan på nästa ävenytr 😉

Det här är boken som inget fan av Slifverbielke vill missa! Den innehåller alla de komponenter som gör en bok bra.

Buthler&Öhrlund – Uppståndelsen får betyg 4

Kommentera

