Trivsam feel-good

Som kontrast till all spänning är det ibland befriande att läsa något mer lättsamt och med betoning på feel-good. Förra våren lyssnade jag på första boken om Tore och Elsa som träffades på ålderns höst. Det var en lättsam och trevlig berättelse så när jag såg att det kommit en uppföljare bokade jag den direkt på bibblan.

I uppföljaren, Något du inte vet att jag vet, får vi åter kliva in i de två familjernas liv och hemligheter. Alla familjemedlemmarna fick förmaningar och utmaningar om att ta tag i sina liv och det gör det på olika sätt. Vissa går helt inför att finna sig själva medan andra är ytliga och försöker hitta lätta utvägar.

Boken är charmig, lättläst och behaglig. Roliga och klockrena beskrivningar av relationer och de svårigheter vi står inför som människor. De olika familjemedlemmarna är väldigt olika i sina karaktärer och tror att väldigt ånga familjer kan känna igen sig i hur det är när storfamiljer ska samsas under samma tak vid familjesammankomster.

Birgitta Bergin, Något du inte vet att jag vet, är en behaglig sommarbok som gör sig som ett trevligt sällskap på stranden eller i hängmattan. Kan verkligen rekommendera boken.

Birgitta Bergin – Något du inte vet att jag vet får betyg 3

Kommentera

