Läsvärd uppföljare

Helt betagen av, Spåren vi lämnar efter oss, och då uppföljaren, Jag ska hitta dig, låg och väntade på sängbordet gav jag mig omedelbart i kast med den. Förväntningarna var kanske orimligt höga på denna bok och den hade med största sannolikhet tjänat på att det gick en tid mellan de båda böckerna.

Det har gått en tid och utredningsgruppen är upplöst. De olika medlemmarna lever helt olika liv och har ingen nämnvärd kontakt med varandra. Men då en av dem hamnar i livsfara samlas de igen. Denna gång spelar gruppen och de olika karaktärerna ett högt spel, utmanar sina egna ideal och går över gränser de inte trodde var möjligt för att skydda varandra.

Även detta är en bra och välskriven bok som jag hade stort nöje av att läsa. Den är dessvärre inte i närheten så bra som, Spåren vi lämnar efter oss. Men som jag skrev inledningsvis mitt omdöme kanske smolkas lite av att böckerna läses i direkt anslutning till varandra. Men det är en stabil bok med bra spänning.

Pernilla Ericson är helt klart en ”ny” författare för mig att hålla koll på. Gillar verkligen hennes sätt att skriva. Det är trivsamt och har ett bra flyt.

Läs uppföljaren men vänta lite mellan de båda böckerna!

Pernilla Ericson – Jag ska hitta dig får betyg 3

Kommentera

