Lättläst förströelse på flyget

I perioder har jag köpt väldigt många pocket, tycker om att ha ett lager som jag kan ta med på resor. Sista tiden har jag mest läst böcker jag lånat på bibblan så högen av olästa pocket uppgår till runt hundra böcker. När jag reser har jag gärna böcker av olika karaktär med mig. En bok jag för länge sedan beställde hem var, Anna Lönnqvist, Tills kärleken skiljer oss och den fick följa med på resan till Como/Milano.

Susanna och hennes man sysnes ha det trygga lyckliga livet. De har två barn, ett fint nybyggt hus och bra arbeten. Familjeidyllen är dock kanske inte så harmonisk som ytan visar. En rad olika händelser gör att Susanna funderar över sina val och sin framtid.

Det var en lättläst bok som jag avverkade mestadels av under flygresan ner. Ett helt okej tidsfördriv men den lämnar inga spår för framtiden hos mig. Glömd lika fort som jag slog igen den efter att läst sista sidan. Funkade som sällskap en stund men den var något irriterande. Gillade inte alls karaktärerna, trista och stöpta i traditionella könsroller. Blir bestört över hur dålig förmåga de hade att kommunicera med varandra. Ska man skriva en trovärdigt relationsdrama måste dialogen och kommunikationen vara något bättre. Bara missförstånd och inget riktigt flyt i historien. Nja, detta är ingen bok jag vill rekommendera. Finns så många bättre i samma stil.

Anna Lönnqvist – Tills kärleken skiljer oss får betyg 2.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s