Lättsam tågförströelse

Denise Rudberg är en författare jag fascineras lite av. Hon har en spännvidd i sin genre och behärskar både spänning, tonårsböcker och chick-lit på ett stabilt sätt. Jag har spenderat många underhållande timmar av mitt liv med hennes böcker.

Hennes senaste projekt (ett av dem) är en trilogi om tre vänner i Stockholm. Den andra boken utkom här under 2017 och heter Simone. Vännerna är i tjugoårs åldern och vi får följa dem i olik skeden i livet. Simone lever i en tveksam relation och hon vet inte hur hon ska hantera sin tillvaro. Vänner och familj är viktiga ingredienser för att hon ska må bra.

Det här är en lättläst och charmig berättelse om livets dilemman. En bok om relationer och värderingar. Den är något tun och kanske mer av en äldre tonårsbok än en fullfjädrad vuxenbok. Men jag är i vilken fall underhållen en dag under min pendlig till jobbet. Längre tid är till och från Helsingborg tog det inte att läsa boken. Kan varmt rekommendera den för en kort stund av avkoppling och förströelse.

Denise Rudberg – Simone får betyg 3.

Kommentera

