210 (av 365): 69 Etappmål

De senaste tre åren har jag legat stadigt i vikt efter min stora viktnedgång. Dock nådde jag bara ner till ett etappmål. Har hela tiden tänkt och önskat att bli av med ungefär fem kilo till. Men det har varit svårt att nå under den nivå jag nu ligger på. Frustrerande men nu gör jag en ny insats och ansträngning för att fullt gå i mål. 

Första semesterdagen inleddes med ett hårt pass på gymmet. Skönt att känna hur kroppen fick jobba, pulsen gå upp och svetten lacka. Resten av dagen ska gå i lugnets tecken. En hemmadag med lite bokläsning. I kväll blir det en golfrunda om vädret håller sig.

3 thoughts on “210 (av 365): 69 Etappmål

  1. Heja dig och lycka till! Själv har jag lagt på mig några kilo de senaste året som jag har försökt jaga bort i skogen under min semester. På vågen ser jag ingen skillnad men starkare och snabbare och kläderna sitter mycket bättre skönt! Som gammal handbollsspelare gillar jag att kämpa och svettas men jag var skytt och det har satt sig i knäna så det blir bara promenader med 8 km om dagen är helt ok!

  2. Jag har tagit en paus från gymmet under sommaren, men skall tillbaka så snart skolan börjar. Jag brukar passa på att träna när jag skjutsar barnen till skolan, eftersom det är 1,5 mil enkel resa till gym och skola. Jag skulle vilja omforma kroppen litet, bli starkare men också smalare, så att jag kan ha mina kläder igen 😉 Men de där sista kilona är helt hopplösa. Lycka till med träning, golf och bokläsning!

  3. Jag har sprungit väldigt mycket i sommar men om två veckor drar styrketräning mm igång igen så då blir det lite mer variation. Men jag ska verkligen försöka hålla fast vid löpningen nu när den ÄNTLIGEN har blivit rolig.

Kommentera

