Gränslösa

Semester och sommar innebär lite extra mycket tid för att försjunka ner i böckernas härliga värld. Carolina Neuraths senaste, Gränslösa, har legat på sängbordet under ett antal veckor och jag har förlängt lånetiden flera gånger då den fått stå tillbaka för andra böcker. I går fanns äntligen tiden att ge mig i kast med den.

Gränslösa utspelar sig i finansvärlden. Det stora lånebolaget Kritan har hyllats till skyarna i många kretsar. Men personer i ekonomiska trångmål är inte lika nöjda med bolagets tveksamma ageranden. Ekonomijournalisten Beatrice Farkas granskar bolaget men utsätts för hot och trakasserier som gör att hon inte riktigt vet vilken väg hon ska ta.

Upplägget och miljöerna i Carolinas böcker känns väldigt fräscht och annorlunda. Spänningsromaner men utan det traditionella upplägget. Jag är underhållen medan jag läser. Fängslad av storyn då den verkligen ligger i tiden med alla suspekta utlåningsinstitut. Det här är ett stabilt tidsfördriv som passade utmärkt i hängmattan. Dock är det inte en bok som på något sätt gör ett djupare avtryck i mitt minne. Men som jag skrivit många gånger tidigare men ska inte underskatta nöje för stunden.

Carolina Neurath – Gränslösa får betyg 3

3 thoughts on “Gränslösa

Kommentera

