Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt

Ligger lite efter i mina bokrecensioner. Blev så många ljudböcker en period att jag inte riktigt hann med. Under ett antal promenader lyssnade jag på Gail Honeymans bok, Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt.

Eleanor Oliphand lever ett trygg och bra liv distanserat från omvärlden. Hon försöker göra allt så enkelt som möjligt för sig själv, har samma kläder varje dag, håller distans med andra människor för att slippa bli besviken. Livet är enkelt men ganska ensamt och tråkigt. Tillvaron ändras dock dramatiskt när kollegan Raymond vägrar låta henne hålla distans. Han gör allt för att vinna hennes förtroende.

Det här är en söt och charmig berättelse som berörde mig. Just denna typ av böcker tycker jag fungerar väldigt bra i ljudbok men denna bok hade jag nog föredragit att läsa så jag kunde vara mer uppslukad av läsningen. Brukar vanligtvis aldrig lyssna om avsnitt men denna bok förtjänade full uppmärksamhet från mig så det blev några omlyssningar.

En mångfasetterad berättelse som underhåller, berör och lämnar avtryck.

Rekommenderar varmt denna bok

Gail Honeyman – Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt får betyg 4

Kommentera

