Vecka 13 – 4 böcker avverkade

Vecka 13 har bjudit väldigt trevlig läsning. Det har blivit två lästa och två ljudböcker. Båda ljudböckerna var trevliga och trivsamma berättelser. Charmiga och gulliga historier som gav behagligt sällskap på veckans promenader. 

Ida Fryklund – På rosa moln, Ljudbok, 3/5. För tredje gången får vi följa familjen som driver restaurangen Sjöallén. Kan verkligen rekommendera.

Veronica Sjöstrand – Den blodiga tiaran, 3/5. En pusseldeckare i konstvärlden. Även detta är tredje boken i serien om Stella Rodin. En trevlig och lättläst bok som ger god underhållning för stunden men som inte lämnar något bestående intryck.

Anna Wester /  Marie-Louise Kanon – Manusgruppen: Kärlek och stulna drömmar, Ljudbok, 3/5. Detta är första boken jag läser av dessa författare och det är en mysig och charmig historia, En dussinbok som påminner om många andra i samma genre men ett fullgott sällskap i lurarna på promenader och medan jag lagade mat.

Charlotte Al-Khalili – När allt är över, 4/5. Helt klart veckans överlägset bästa bok! Boken uppges vara första delen i en ny serie men när jag började läsa kände jag igen karaktärerna och blev lite konfunderad. Efter att googlat kunde jag konstatera att huvudpersonen i boken även förekom i, Malström – Charlottes debutroman. Enligt min uppfattning är det en uppföljare och det blir bara konstigt att ange att det är första delen. Men borstett från en förvirrad start på läsningen var det en bok som trollband mig. En riktig bladvändare som jag inte kunde lägga ifrån mig förrän den var utläst. Spännande, välskriven och tänkvärd. Riktigt, riktigt bra och jag längtar efter att få umgås mer med Olivia Oldenheim. 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.